Pascal Tablice (Macierze)
- Szczegóły
- Kategoria: Pascal
- Opublikowano: poniedziałek, 29, sierpień 2011 16:54
- ber3333
- Odsłony: 71762
Pascal Tablice (Macierze)
Charakterystyka Tablice (macierze):
zmienna: array [min1..max1] of typ zmiennej
Możemy wymienić trzy podstawowe typy tablic (macierze):
wypisz_liczby:array[1..200] of real;
wypisz_nazwy :array[1..20] of string;
macierz_przekształcenia:array[1..5,1..5] of byte;
Przykład przypisania danych do tablic:
program wypisz_liczby; uses crt; var tablica:array[1..4] of integer; x: integer; begin clrscr; tablica[1]:=200; tablica[2]:=300; tablica[3]:=400; tablica[4]:=500; writeln('Który Element Tablicy Wypisać Wybierz OD 1 DO 4'); readln(x); writeln('Wybrałeś Tablice O Wartości', tablica[x]); readln; end.
program wypisz_nazwy; uses crt; var tablica:array[1..4] of string; x: byte; begin clrscr; tablica[1]:='Miasto'; tablica[2]:='Ulica'; tablica[3]:='Imie'; tablica[4]:='Nazwisko'; writeln('Który Element Tablicy Wypisać Wybierz OD 1 DO 4'); readln(x); writeln('Wybrałeś Tablice ', tablica[x]); readln; end
program wypisz_nazwy_macierz; uses crt; var tablica:array[1..4,1..4] of string; x,y: byte; begin clrscr; tablica[1][1]:='Miasto'; tablica[2][2]:='Ulica'; tablica[3][3]:='Imie'; tablica[4][4]:='Nazwisko'; tablica[1][2]:='Miasto, NY'; tablica[1][3]:='Imię, Adam '; writeln('Który Element Tablicy Wypisać Wybierz OD 1 DO 4'); readln(x,y); writeln('Wybrałeś ', tablica[x][y]); readln; end.